Sunday, July 10, 2011

Bilik dan Dinding Gypsom Board

Salam



Oleh kerana saya memilih bahan yang lebih ringan dan penebat haba yang baik, saya menggunakkan Gypsom Board sebagai bahan utama. Mungkin janggal kat malaysia tetapi ia dah mula diperkenalkan. Biasa la .. lebih murah dan mudah ...Biasa office pakai benda ni...

Mula-mula sekali kena dediced kawasan bilik kat mana, pintu dan sebagainya. Kan saya bagitau dulu , segala plan scatch dibuat oleh saya dan wife yg tak pengalaman. jadi apabila Arkitek bagi free consulatncy .( he..he..).. banyak benda yang kami belajar dan perlu diubah. Mula-mulanya tak nak ikut kata member tu tapi setelah siap lantai, barulah segalanya kami faham.



Frame pintu akan dipasang dulu dengan frame dinding dari aluminium. Nasib baik saya kat rumah , kerana lupa nak ubah plan dan bagitau perubahan selepas dapat free consultancy dari bro akitek tu. kena bagitau kontraktor tu lokasi frame pintu. Ha.. ha... lega bagitau masa dia pasang..









Seronok betul sebab dah nampak bentul bilik. Setiap hari keluar koje lambat sikit dalam 10am ( nasib baik aku koje sendiri) sebab tunggu wak tukang untuk follow up dan update segala infor. Macam aku buat standing morning meeting lak masa koje kilang dulu. Kelako la.. pulak....

No comments:

Post a Comment